Over UXLEY

UX gaat over de gebruikerservaring. Veel aandacht gaat daarbij uit naar de schoonheid van de interface. Maar wat als daar het probleem niet ligt? Schoonheid is misschien de eerste indruk, maar uiteindelijk gaat het om de lange termijn ervaring. Help je de gebruiker echt verder? En zo makkelijk mogelijk? Ervaring is misschien nog wel meer functionaliteit, flow en copy.

Uxley kijkt verder dan het uiterlijk. Het kijkt naar wat je de gebruiker biedt en hoe deze het kan gebruiken.

Een vriend vertelde mij hoe blij verrast hij was na de aanschaf van zijn nieuwe iPhone X. De X vroeg hem of de iPhone 7 in het netwerk ook van hem was, en of het al de bestanden en instellingen kon overnemen? Niet de iPhone zelf, maar wat Apple aan functies erin bouwt maakte het verschil.

Misschien gaat UX wel veel meer over dat wat er onder de oppervlakte ligt. Gebruiken bedrijven mooie interfaces als afleiding voor slechte producten. Dat wil niet zeggen dat mooie producten slecht zijn, maar wel dat de aandacht niet alleen naar het uiterlijk kan gaan. Kijk maar eens naar de meest gebruikte apps. WhatsApp, Google Maps, Instagram, Facebook en Marktplaats. Dat zijn niet altijd de apps die vooraan staan bij een schoonheidswedstrijd. Ze zijn niet lelijk, maar het succes zit meer in wat je er mee kan.

Goede UX begint bij Uxley met strategie, functionaliteit, flow en copy. En als dat op orde is kunnen we over schoonheid nadenken. It’s a dirty job, but someone has to do it. En ik doe het met plezier voor je.

Help je gebruikers verder

De concurrentie zit ook niet stil. Investeer in UX en verhoog het resultaat van je software of website.

Maak een afspraak voor een quickscan.

 

06 - 55 383 117

evert@uxley.nl